Geef een vliegles cadeau of kom zelf vliegen

Veelgestelde vragen

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je vliegles. Voor de weekenden kan het wat langer duren. Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de vliegscholen. Sommige producten zijn seizoensgebonden, zoals het zweefvliegen. Daarnaast is het zweefvliegen beperkt beschikbaar. Reserveer deze vluchten dus ruim van te voren.

Hoe ver kan ik vliegen in 20 minuten, een half uur of een uur?

Bij elke belevenis vind je een kaart van Nederland. Klik op de locatie om te zien hoe ver je kunt vliegen. Voor Lelystad geldt bijvoorbeeld dat je in 20 minuten rond het Dolfinarium in Harderwijk kan vliegen. In 30 minuten vlieg je ongeveer tot Nijkerk of de Veluwe en terug. En in een uur tot aan Amersfoort, Barneveld, het Gooi, Zwolle, Enkhuizen of Hoorn.

Is de vliegles op een bepaalde datum beschikbaar?

Je kunt in de agenda onder de vliegles zien wanneer er nog plek is. Je kunt dan ook direct reserveren. Aan de kleur kan je de beschikbaarheid zien:
Rood betekent dat de dag niet meer beschikbaar is.
Geel betekent dat de dag bijna vol is.
Groen betekent dat er nog voldoende ruimte in de agenda is.
Grijs betekent dat de dag op aanvraag is. Je kan voor deze dag gewoon reserveren. De vliegscholen doen hun uiterste best je voor die dag in te plannen.

Wat is de minimumleeftijd van de leerling?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de vliegles van je keuze, daar staat dit vermeld.

Kunnen er naast de leerling ook passagiers mee?

Kijk bij de vliegles van je keuze bij Specificaties. Hier vind je voor hoeveel personen de vliegles is. Bij sommige vlieglessen geldt hiervoor wel een kleine meerprijs.

Hoe laat is de vliegles?

Bij het reserveren van je vliegles kies je voor een dag en dagdeel. Je ontvangt vervolgens binnen twee werkdagen een bevestiging van de planner. Hierin vind je meer informatie en het exacte tijdstip.

Mag mijn gezelschap bij de theorieles zijn en wat kost dat?

Ja hoor, dat mag! En het kost niets extra.

Kan de geldigheid van de cadeaubon verlengd worden?

De geldigheid kan verlengd worden, zolang de cadeaubon nog geldig is. Klik op "Afspraak maken" , vul het bonnummer in en kies voor "Wijzigen". Na de vervaldatum is de cadeaubon niet meer te verlengen.

Kan iedereen meedoen aan de vlieglessen?

Onder de vliegles van je keuze vindt je bij Opmerkingen of er bepaalde eisen aan je lichamelijke conditie worden gesteld. We raden vliegen af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Ook als je hoogzwanger bent is deelname af te raden. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf aan zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Is er een maximum lengte of gewicht?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de vliegles van je keuze, daar staat dit vermeld. Als er niets vermeld staat is er geen maximum lengte of gewicht.

Kan ik ook betalen bij de vliegscholen?

Dat is helaas niet mogelijk. De vliegscholen plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is in verband met 'no shows'.

Kan ik de vliegles verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 24 uur voor aanvang de vliegles kosteloos verzetten. Daarna kunnen er kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat de vliegschool geen andere leerlingen meer kan boeken voor dat tijdvak, of er al kosten gemaakt zijn.

Hoe ziet de cadeaubon er uit?

Download hier een voorbeeld.

Gaat mijn vliegles door?

Sommige vlieglessen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden of andere externe factoren. Na het reserveren heb je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staat uitgelegd hoe je meer informatie krijgt over het doorgaan van de vliegles. In dezelfde mail staan ook het telefoonnummer en e-mailadres van de vliegschool. Voor vragen over de reservering neem je rechtstreeks contact op met de vliegschool. Wij kunnen helaas geen vragen over planningen beantwoorden.

Hoe werkt het bestellen en reserveren?

Lees er alles over op de pagina Hoe het werkt.

Kan de vliegles ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! Alle collega's van de vliegscholen spreken Engels.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog niets gehoord

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de vliegschool. Binnen 2 werkdagen neemt de planner contact met je op om de reservering te bevestigen. Voor vragen over je reservering kan je terecht bij de vliegschool. Vliegles.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de vliegschool kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de vliegschool voordat je reservering bevestigd is.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Alle cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Na het bestellen ontvang je direct een link waarmee je de cadeaubon kunt downloaden als PDF bestand. Wanneer je kiest voor het betalen aan de hand van een factuur ontvang je de cadeaubon na verwerking van je betaling. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen.

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de vliegschool. Hier kan je terecht met vragen over je reservering. Vliegles.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de vliegschool kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de vliegschool voordat je reservering bevestigd is.

Wanneer ontvang ik het theorieboekje per post?

Wanneer je dit bij het bestellen hebt aangegeven sturen wij de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post naar je op. We versturen het pakketje uiterlijk de volgende werkdag. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen.

Kan ik de cadeaubon ook per post ontvangen?

Jazeker! Bij het bestellen kan je dit aangeven. Dan ontvang je de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen. Wanneer je op werkdagen voor 16.00 uur bestelt wordt het dezelfde dag verzonden. Het pakketje wordt verstuurd in een witte envelop zonder logo zodat het aan de buitenkant niet herkent kan worden.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk altijd een mail sturen of bellen.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.

Wij gebruiken functionele cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden. We gebruiken analytische cookies om onze website te verbeteren. We gebruiken cookies van onszelf en van derden om (advertentie)aanbevelingen te doen die aansluiten op je persoonlijke interesses. Deze cookies kunnen ook gebruikt worden om relevante advertenties op sites van anderen te tonen. Tenslotte maken social media cookies het mogelijk om informatie eenvoudig te delen. Meer informatie vindt je in onze cookieverklaring.