Veelgestelde vragen

Hoe ver kan je vliegen vanaf Lelystad in 20 minuten, een half uur of uur?

We hebben een kaartje met cirkels gemaakt zodat je een idee hebt van hoe ver je kunt vliegen. In 20 minuten kun je ongeveer rond het Dolfinarium vliegen in Harderwijk of een ander punt binnen de rode cirkel. In 30 minuten vlieg je ongeveer tot Nijkerk/Veluwe en terug en in een uur tot aan Amersfoort, Barneveld, het Gooi, Zwolle, Enkhuizen of Hoorn.

Kan de cadeaubon verlengd worden?

Cadeaubonnen kunnen verlengd worden, als ze nog niet vervallen zijn. Klik op "Afspraak maken" bovenaan de pagina, vul het bon nummer in en klik op "Wijzigen". Na de vervaldatum is de bon niet meer te verlengen.

Hoe oud moet je zijn om mee te mogen vliegen?

Kijk even bij het kopje Praktisch van het arrangement van je keuze, daar staat dit vermeld. Als er niets vermeld staat is er geen minimumleeftijd.

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je vliegles. Voor de weekenden kan het wat langer duren. Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de vliegscholen.

Kunnen naast de leerling en de instructeur extra passagiers mee?

Bijna alle arrangementen worden gevlogen op tweepersoons toestellen. Dan kunnen naast de instructeur en leerling geen extra personen mee.
Alleen de Cessna is een vierpersoons toestel. Daarbij kunnen twee extra passagiers mee, de vermelde kosten zijn per toestel. Dus inclusief de passagiers.
Bij de flight simulator is het ook mogelijk om extra mensen mee te nemen in de cabine, daar geldt wel een kleine meerprijs.

Kan ik vliegen op een bepaalde datum?

Bij de meeste arrangementen kun je direct zien op welke dagen er nog plek is en ook meteen voor die dag boeken.
Kijk daarvoor in het tabblad 'Beschikbaarheid' bij het arrangement.

Kan ik de vliegles verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 24 uur voor je vliegles de les kosteloos verzetten. Daarna gaat het in overleg met de vliegschool. Hiervoor kunnen kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat instructeurs en toestellen voor je afgehuurd zijn.

Is er een maximum lengte of gewicht?

Kijk even bij het kopje Praktisch van het arrangement van je keuze, daar staat dit vermeld. Als er niets vermeld staat is er geen maximum lengte of gewicht.

Kan ik ook betalen bij de vliegschool?

Dat is helaas niet mogelijk. De vliegscholen plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is gedaan in verband met 'no shows'.

Hoe laat kan ik vliegen?

In de online agenda kun je een dag selecteren. Verderop, bij het bestellen en reserveren geef je je voorkeur aan voor een tijdstip. Boek je slechts enkele dagen voor de vlucht? Dan kan het zijn dat we niet aan deze voorkeur kunnen voldoen. Is de vlucht verder weg dan een paar dagen dan is dat vaak geen probleem.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Alle cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte.

Mag mijn partner bij de theorieles zijn en wat kost dat?

Ja hoor, dat mag! En het kost niets extra.

Kan iedereen meedoen aan de proeflessen?

We raden het vliegen af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Ook als je hoogzwanger bent is deelname af te raden. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf even bij de instructeur aan zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Gaat mijn vliegles door?

Als het weer niet goed genoeg is, zal de vliegschool je afbellen. Heb je zelf vragen over de reservering, kijk dan even in de bevestigingsmail die je gekregen hebt. Daarin staat het telefoonnummer en e-mailadres van de vliegschool. Wij kunnen helaas geen vragen over planningen beantwoorden.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Je kunt na het bestellen de cadeaubon direct downloaden als PDF bestand. Deze kun je uitprinten en cadeau geven. Een kopie wordt per mail gestuurd.

Hoe werkt het bestellen en reserveren precies?

Lees er alles over op de pagina Hoe het werkt...

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van de reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de vliegschool: zowel het telefoonnummer als het mailadres.
Bel of mail niet met {outlet_name}, wij kunnen je niet helpen met vragen over de planning.
Heb je geen bevestigingsmail gehad? Maak dan even een nieuwe afspraak. Je reservering is dan niet goed doorgekomen.
Kom alsjeblieft niet naar de vliegschool voordat je een bevestiging gekregen hebt.

Kan de vliegles ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! In de lucht is onze voertaal het Engels. Al onze instructeurs spreken vloeiend Engels.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog niets gehoord

Nadat je je reservering via de website gemaakt hebt, heb je direct een mail gekregen ter bevestiging. Hierin vind je het telefoonnummer van de vliegschool. Heb je na 48 uur nog niets gehoord dan kun je telefonisch contact met de school opnemen via dit nummer. Gebruik alsjeblieft niet het algemene nummer of e-mail van {outlet_name}, wij kunnen je vragen over de reservering niet beantwoorden. De scholen maken namelijk zelf hun planningen.

Ik heb geen mail gehad met de cadeaubon, hoe kom ik er nu aan?

Aan de hand van het transactienummer dat op je bankafschrift (of in internetbankieren) te vinden is en de laatste cijfers van je bankrekening kan je de bon hier terugzoeken.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk altijd een mail sturen of bellen.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.