Vliegles en parachutespringen voor iedereen

Guimbal Cabri G2

Guimbal Cabri G2

Vliegtuig

De Guimbal Cabri G2 is een lichte helikopter met twee zitplaatsen, geproduceerd door Hélicoptères Guimbal, en aangedreven door een zuigermotor. De Cabri is ontworpen door Bruno Guimbal, een voormalig ingenieur van Eurocopter, in de jaren '80. Het toestel vliegt vanaf 1992 en wordt veel gebruikt voor vlieglessen.

Merk Guimbal
Type Cabri G2
Piloten 1
Passagiers 1
Maximaal startgewicht 700 kg
Bruikbare lading 700 kg
Kruissnelheid 90 knopen (167 km/u)
Maximale snelheid 100 knopen (185 km/u)
Maximale afstand 700 km
Maximale hoogte 13000 voet (3962 m)
ICAO code G2CA

Deze specificaties zijn bedoeld om je een idee te geven van de Guimbal Cabri G2. Je kan ze niet gebruiken voor vluchtvoorbereiding. Vaak worden er veel verschillende types uitgebracht van een bepaald toestel met wisselende specificaties en prijzen. Kijk in het Pilot Operating Handbook (POH) als je de precieze waarden wil weten van het toestel waarmee je gaat vliegen. Je vlieginstructeur helpt je hier graag bij.

Veelgestelde vragen over de Guimbal Cabri G2

Hoe snel vliegt een Guimbal Cabri G2?

Een Guimbal Cabri G2 vliegt normaal gesproken met zo'n 167 km/u (90 knopen), dit is de kruissnelheid. Het toestel kan nog wel wat sneller vliegen, maar nooit meer dan 185 km/u (100 knopen).

Hoe ver kan een Guimbal Cabri G2 vliegen?

De actieradius is ongeveer 700 kilometer. De afstand hangt overigens ook af van hoe snel je vliegt en of er veel wind is. Ook wordt er rekening gehouden met een eventuele uitwijk naar een ander vliegveld.

Vliegen in een Guimbal Cabri G2

Wil je zelf een keer wil vliegen in een Guimbal Cabri G2? Kijk dan eens bij deze vliegervaringen. Bestel en reserveer eenvoudig via onze website:

Over Eveline van den Boom

Schrijfster van dit artikel is Eveline van den Boom. In 2006 kreeg ze haar eerste vliegles als verjaardagscadeau; een prachtige vlucht over Rotterdam. Dat smaakte naar meer!

In 2010 haalde ze haar PPL vliegbrevet in Lelystad. In 2011 werd een vliegtuig aangeschaft: een Aero AT-3. Dit vliegtuig vliegt nog steeds mee in de Vliegles.nl vloot met callsign PH-EVB.

Ze schreef de theorieboeken "Theorie van het Vliegen" en "Theorie helikopter vliegen". Deze kan je bestellen bij je vliegles en zijn ook los te koop op Bol.com

Over ons

Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Als je verdergaat gaan we ervan uit dat je dit goedvindt. Meer weten?